E-Book

Google+ Followers

Wednesday, September 14, 2016

Kerinting dan Botak

"Kau bagitau ayah, nak potong rambut Amir ke?", Zaimi tanya sejurus dia nampak aku tengah pangku Amir dekat ruang tamu rumah mertua aku ni.

"Ha'ah"

"Kau serius ke? Tak kisah kalau Amir takde rambut?"

"Ha'ah"

"Kenapa tiba-tiba?"

"Rimas tengok rambut adik ni ha, kerinting sana sini. Leher dengan dahi dah naik ruam, pipi apatah lagi"

"Ok. Tu ayoh tengah keluarkan mesin rambut dia"



Ya, aku nekad. Ecewah. Macam nak buat keputusan antara hidup dan mati je.

Tapi, aku rasa zaimi tanya sebab masa adam dulu, aku tak gemar tengok muka budak tu tak berambut.

Tapi, bila tengok kondisi amir ni, aku rasa kesian. Dan aku sendiri macam boleh rasa rimasnya budak tu nak lawan miang-miang peluh dek rambut dia yang tebal dan kerinting tu.
Actually, bukanlah kerinting mana, cuma wavy. Tapi lain dengan adam, adam rambut lurus macam pembaris.

Eheh.

Mula-mula memang rasa nak amir berambut wavy dan panjang, cool kan?

tapi, mengenang yang masih agak lama lagi kat Kota Bharu ni, biarlah rambut amir tu dikerat dulu.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tzzzztt..
Tzzzztt..

"Oh baguh adik, tak jerik pun (Oh bagus adik, tak menangis pun)", ayah mertua aku puji amir dalam loghat Kelantan dia.

Adik memang beza dengan adam, tak meronta langsung masa proses pemotongan rambut berlangsung. Adam dulu, menangis sampai hilang suara!

Mungkin, adik dah biasa kitorang bawak gunting rambut kat kedai gunting rambut India kat Senawang tu, sejak dari umur adik 3 bulan. Eheh.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Snap. Save.

Bukak Whatsapp, cari group Haji Rahim's Clan.
Klik icon klip kertas, klik photo, search gallery, cari gambar amir yang aku snap tadi.

Write caption.

"Rambut amir kerinting tak tentu arah, asik peluh2... Last2 omak suruh tok ayah potong.. legaa"

Ok.
Send.

Ahahah..



Inilah rupa baru amir, sebulan dua ni aje kot.
Insyaallah, nanti rambut amir keluar balik ye semua..

Jangan kecam emak amir huhu..


Ni la bukti rambut amir tak tentu arah sampai mak pulak yang rasa rimas!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Lama tak menulis, dari kisah anak aku kena ulcer kat tekak, lajak ke balik kampung sempena raya haji. Punyalah busy kononnya. Hehe.

2 comments:

AQMA said...

Ase rambut ke xde rambut ke...ensem je tgk ha...

Nie Eym said...

hehehek.. sebab panas kat sana, peluh je dia @AQMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...