E-Book

Google+ Followers

Wednesday, November 16, 2016

Drama Kehidupan

15 November 2016~~~

Semalam, sebaik je sampai di pekan Senawang, Adam mula menuntut janji.

"Adam nak pergi Mydin"

Adalah dekat 100 kali dia sebut ayat tu sepanjang perjalanan dari Pilah ke Senawang.

Oklah, sebagai ibubapa yang nak ajar anak menepati janji, kami pun singgah ke Mydin Mall Senawang.

Adam memang suka sangat pergi Mydin la, Giant la.

"Adam nak buat apa kat Mydin tu"
"Adam nak beli barang"

"Barang apa? Ada ke duit?"
"Barang Adam la. Duit amek la dalam purse mak"

Bertuah punya anak!
Apa kau ingat mak kau kerja cop duit??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Lepas dah pusing-pusing dekat sejam naik trolley di kala mak menahan nafsu nak shopping sebab duit dah menipis, maka kami pun balik.

Sebelum tu sempatlah kami beli Yong Tau Foo sebab adam suka makan telefu (ye, dia sebut yong tau foo sebagai telefu) dan creme brule (sebab mak fefeeling nak makan makanan orang putih pulak tetiba).

Agaknya sebab dari pukul 4 amir dah berjaga dan tukar pampers semua, masa dalam kereta on the way balik rumah tu, amir dah mengamuk melalak-lalak. Nak duduk kat ayah, tak nak mak yang pegang.

Meronta-ronta, hempas-hempas badan, sekali amir terhantukkan kepala dia yang seberat tembikai tu kat hidung mak.

Ya rabbi sakit dia Allah je yang tau. T_T

"Apa amir ni! Ish!", sambil aku lepuk bontot amir. Masa aku lepuk tu, aku dapat rasakan, pampers dia dah tebal. Tebal gila!

"Apa mak ni!", adam sedikit menjerit.
"Tu adik adam tau mak, kenapa mak babab adik"
"Ye lah, sebab adik nakal!", saja aku buat-buat lepuk lagi.

Amir pulak dah kena lepuk dua kali, dia pun mood dah kelaut, lagi kuat dia menangis.

"Apa mak ni buat adik adam, tu adik adam tau. Adik adam! Kesian amir dah nangis dah tu mak ni!", mata adam dah berkaca.

Serius rasa nak ketawa masa ni.

Adam sedih aku lepuk adik dia, dia tengok adik menangis, dia pun menangis sama.
Oh so sweet my sons.

Dan sejurus itu jugak, aku dapat rasakan satu kehangatan perasaan.
Bukan kat hati, tapi kat celah peha aku.

Makin lama makin hangat.

Rupanya masa aku lepuk bontot adik, pampers dia yang dah sediakala tebal tu, pecah.
Kenapa pecah, sebab aku pakaikan dia pampers cap Diapex.
Mommy Poko mahal.. T_T

Masa menangis tu, dia kencing.
Jadi, meleleh lah habis kena peha aku, tembus sampai ke seat kereta, agaknya sebab baju kurung aku nipis.

T___T


Penuh emosi tak drama kehidupan aku?
hahaha adoi...

Inilah sebabnya ramai orang (aku tak) suka tengok drama melayu watak lelaki kaya, perempuan kaya, bla bla bla..

Sebab drama kehidupan sebenar macam aku ni tak sesuai pulak nak dibuat berangan.

Ada ke orang berangan nak kena kencing dengan anak dalam kereta?
Berangan kena hantuk kepala dengan anak?
Berangan tahan nafsu nak beli barang tak dapat?
Berangan belikan anak pampers murah?

Itulah realiti kehidupan.

hehe..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...