E-Book

Google+ Followers

Wednesday, November 2, 2016

Tunggu nanti

Aku: *sidai kain*
Adam: Mak, adam nak tolong mak sidai kain boleh?
Aku: Boleh ke? Takpelah, tunggu nanti adam besar dulu. Nanti adam dah besar, adam tolong mak eh?
Adam: Iye.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Aku: *dukung amir*
Adam: Mak, adam nak dukung amir boleh?
Aku: Amir berat ni. Tunggu nanti adam besar dulu. Nanti dah besar, boleh tolong dukung adik eh?
Adam: Iye.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Zaimi: *cuci akuarium*
Adam: Ayah, adam nak cuci ikan jugak boleh?
Zaimi: Tak payahlah, adam kecik lagi. Tunggu nanti adam besar dulu.
Adam: Iye lah..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Zaimi: *bawak kereta*
Adam: Ayah, adam nak bawak kereta jugak, boleh?
Zaimi: Adam tak pandai lagi, tunggu nanti adam besar dulu.
Adam: ...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Adam: *main game kat tablet*
Aku: Adam main tablet ke, mak nak main jugak boleh?
Adam: Tak boleh, tak boleh. Tunggu nanti mak kecik dulu. Kecik je baru main tebelet.
Aku: ...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Adam: *duduk dalam trolley Mydin*
Nenek adam: Nenek nak naik trolley jugak boleh?
Adam: Tak boleh, tak boleh. Tunggu nanti nenek kecik dulu. Kecik baru boleh duduk kereta (trolley).
Nenek adam: Hahahaha!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Nampak tak, budak kecik ni, sangat belajar melalui tauladan.
Apa yang kita selalu cakaap dekat dia, itulah yang dia sebut dekat kita balik.

Sabar je lah anak oi...!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...